motocentrumnet.pl

Motoryzacja i nie tylko

Motoryzacja

Zakup nowych samochodów koncepcyjnych

Producenci samochodowi mogą zaprezentować swoje umiejętności tworząc samochody koncepcyjne. Posiadają one nie tylko wyszukany styl, ale także wyrafinowaną i wysublimowaną technologię. Zdarza się nawet, że niektóre z zaprojektowanych modeli znajdują potem miejsce w produkcji seryjnej.

Organizacja wystaw

Samochodem koncepcyjnym nazywany jest pojazd, którego głównym celem jest prezentacja nowych styli danego producenta i jego rozwiązań. Projektanci samochodowi mają najpierw koncepcję oraz wizję, a dopiero później przechodzą do tworzenia. Z reguły takie samochody zawierają najnowsze rozwiązania technologiczne, które jeszcze nigdy wcześniej nie były stosowane na rynku samochodowym. Prezentowanie aut odbywa się na specjalnie do tego przygotowanych motoryzacyjnych wystawach. Największe europejskie miasta organizują takie wystawy i są to Paryż, Frankfurt oraz Genewa. Wydarzenia odbywają się również poza kontynentem europejskim w Tokio oraz Detroit. Głównym celem wystaw jest rywalizacja producentów samochodowych o to, który pojazd ma największy potencjał oraz możliwości. W ten sposób dana marka samochodowa walczy o swoją renomę i pilnuje reputacji. Na wystawy przychodzą bezpośredni klienci, dlatego też można zobaczyć ich reakcję na dany model samochodu.

Produkcja seryjna samochodów

Dopiero później podejmowane są ostateczne decyzje na temat seryjnej produkcji konkretnego samochodu. W historii istnieją przypadki, że samochody, które początkowo nie miały być produkowane masowo, zostały pozytywnie przyjęte przez społeczność i rozpoczęto nad nimi pracę. Oczywiście zanim trafią do masowej produkcji muszą być naniesione poprawki oraz modyfikacje, które dodatkowo zwiększą sprawność samochodu. Pierwszy na świecie uznany samochód koncepcyjny nazywał się Auburn Cabin Speedster. Został zbudowany na przełomie lat 1928/1929. Do jego powstania inspiracją projektantów były samolotowe kadłuby, które posiadały opływowy kształt. Samochód posiadał dwa miejsca oraz aluminiową karoserię.

Moc silnika

Miał ośmiocylindrowy silnik Lycoming i moc 125 koni mechanicznych. W aucie zamontowane były rewolucyjne hamulce hydrauliczne. Warto zauważyć, że na wystawie w Los Angeles wybuchł pożar, który spalił jedyny istniejący model pojazdu. Dziewięć lat później wyprodukowany został Buick Y-Job. Miał on zaprezentować nową ideę stylistyczną. Użycie wertykalnego grilla było przełomowe i zapoczątkowało stosowanie tego rozwiązania w przyszłości. Najsłynniejszym samochodem koncepcyjnym był GM Le Sabre. Posiadał bardzo długie oraz szerokie nadwozie, które było ozdobione chromem i innymi ciekawymi elementami.