motocentrumnet.pl

Motoryzacja i nie tylko

TOP 5 najtańszych chińskich SUV-ów
Motoryzacja

TOP 5 najtańszych chińskich SUV-ów dostępnych w Polsce

Chińskie samochody kuszą przede wszystkim atrakcyjną ceną, znacznie niższą niż u europejskich rywali. Przedstawiamy 5 najtańszych chińskich SUV-ów dostępnych w Polsce.

W ostatnich latach mieliśmy do czynienia z drastycznymi podwyżkami cen nowych samochodów. Obecnie sytuacja się jednak zmieniła, w dużej mierze dzięki ekspansji chińskich samochodów, które są średnio o jakieś 20-30 proc. tańsze od europejskich odpowiedników. 

Chińskie samochody

Popularność chińskich aut w Polsce

Samochody z Państwa Środka szybko zdobywają popularność w Polsce. W 2024 roku sprzedano ich 10 691 sztuk, co dało 1,9 proc. rynku, jednak już w styczniu 2025 r. ich udział wzrósł do aż 4,7 proc., przy łącznej sprzedaży 2083 aut. Na czele zdecydowanie jest MG, które w 2024 roku z wynikiem 6763 egzemplarzy zostało nawet 20. najpopularniejszą marką w Polsce w ogóle. 

– Widzimy, że polscy kierowcy coraz chętniej przesiadają się do samochodów z Państwa Środka, doceniając ich wysoką jakość oraz nowoczesne wyposażenie. Jednak największym atutem tych pojazdów pozostaje konkurencyjna cena w porównaniu np. z samochodami europejskich producentów. W naszej firmie odpowiadamy na potrzeby rynku, dlatego w styczniu uruchomiliśmy serwis poświęcony wyłącznie chińskiej motoryzacji. Portal ChinskieSamochody.pl powstał z myślą zarówno o naszych klientach, jak i wszystkich miłośnikach motoryzacji, którzy chcą lepiej poznać dynamicznie rozwijający się rynek samochodów z Chin. Osoby odwiedzające nasz serwis znajdą w nim nie tylko oferty samochodów, ale także aktualne informacje, testy oraz opinie użytkowników chińskich aut komentuje Bartosz Chojnacki, wiceprezes zarządu Superauto.pl.

Zalety chińskich samochodów

Popularność chińskich aut bierze się z ich licznych zalet. Do głównych należą:

  • konkurencyjne ceny: ceny niższe o 20-30% w porównaniu z europejskimi czy japońskimi rywalami,
  • bogate wyposażenie standardowe: brak dodatkowych opcji oraz ograniczona liczba wersji wyposażenia zapewniają prostotę i przejrzystość oferty,
  • atrakcyjne warunki gwarancji:w niektórych modelach gwarancja wynosi nawet 7 lat lub 150 tys. km,
  • nowoczesny design: samochody charakteryzują się atrakcyjnym nadwoziem i nowoczesną kabiną,
  • estetycznie wykończone wnętrza: kabiny wykonane są z miękkich i przyjemnych materiałów, a jakość spasowania jest solidna co, przeczy odwiecznym stereotypom o niskiej jakości chińskich aut,
  • wszechstronna gama jednostek napędowych: oferta obejmuje silniki elektryczne, hybrydowe (HEV i PHEV) oraz spalinowe, z opcjami fabrycznego LPG.

Największym atutem chińskich samochodów jest jednak niższa cena względem europejskiej konkurencji. Według badania firmy Escalent aż 72 proc. konsumentów przyznało, że oczekuje niższej ceny względem europejskich rywali. Średnio oczekują oni o 27 proc. niższej kwoty. Z kolei co piąty respondent wyraził chęć zakupu chińskiego samochodu.

Najtańsze chińskie SUV-y w Polsce – TOP 5

Skoro to cena jest głównym czynnikiem przemawiającym za zakupem chińskiego auta, przyjrzymy się najtańszym chińskim SUV-om dostępnym w Polsce, gdyż to właśnie na tego typu autach opierają swoją ofertę chińscy producenci. 

MG ZS Classic – 79 800 zł

MG ZS poprzedniej generacji powróciło do oferty jako MG ZS Classic. Ten niewielki, mierzący 4,32 m crossover wciąż wygląda atrakcyjnie, ma przestronną kabinę i spory bagażnik liczący 448 litrów. Jest to propozycja dla fanów ceniących proste rozwiązania – pod maską znajdziemy 1.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 106 KM i maksymalnym momencie 141 Nm, współpracujący z 5-biegową skrzynią manualną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,9 s. Samochód przekonuje też znacznie lepszą niż u rywali jakością wykończenia (sporo miękkich tworzyw i solidnie spasowanie), gwarancją na 7 lat lub 150 tys. km oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Już bazowa wersja Excite oferuje m.in. radio z 10,1-calowym ekranem dotykowym, Bluetooth nawigacją i funkcjami Apple CarPlay i AndroidAuto, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, zestaw systemów bezpieczeństwa, reflektory LED, klimatyzację, 17-calowe alufelgi skórzaną kierownicę czy tempomat. 

Dla porównania Dacia Duster 1.0 Eco G Essential kosztuje 80 800 zł, ma jednak gorzej wykończoną kabinę i uboższe wyposażenie. Posiada za to instalację LPG. W podobnej konfiguracji Expression kosztuje już około 90 tys. zł. Z kolei Citroen C3 Aircross 1.2 Turbo o mocy 100 KM kosztuje od 82 800 zł, jednak z podobnym wyposażeniem co MG jego cena wynosi już 93 300 zł i ma gorzej wykończoną kabinę. W opcji oferuje jednak trzeci rząd siedzeń. Obaj rywale mają jednak krótszą gwarancję niż MG.

BAIC Beijing 3 Luxury – 84 900 zł

Podobny wielkościowo do MG ZS Classic BAIC Beijing 3 (4,32 m) jest bardziej stonowaną propozycją i również adresowaną dla fanów prostych rozwiązań. Bagażnik liczy 390 litrów, a kabina jest prosta i czytelna, z 8-calowym dotykowym ekranem systemu infotainment. Atutem BAICa jest mocniejszy niż w MG, turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI rozwijający 136 KM i 210 Nm, a także 6-biegowa skrzynia manualna. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 s. BAIC oferowany jest także za dopłatą z fabryczną instalacją LPG. W standardzie dostaniemy m.in. LED-y, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, radio z Bluetooth, klimatyzację, elektrycznie sterowane okno dachowe czy 17-calowe alufelgi.

Dla porównania nieco mniejsze Renault Captur 1.0 TCe (4,23 m) kosztuje 88 900 zł, jednak nie ma aluminiowych felg i szyberdachu, w dodatku rozwija tylko 90 KM. Z kolei podobne wielkościowo do BAICa Suzuki S-Cross Premium 1.4 BoosterJet o mocy 129 KM Elegance kosztuje 119 900 zł. BAIC oferuje dłuższą gwarancję od rywali (5 lat lub 100 000 km). 

MG ZS Hybrid+ Standard – 98 900 zł

Za niecałe 100 tys. zł dostaniemy kompaktowego SUV-a (4,43 m długości) z napędem hybrydowym (HEV) o mocy aż 197 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,7 s i pali średnio zaledwie 5 l/100 km. Do tego ma przestronną kabinę i pojemny bagażnik (443 litry). Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. systemy wsparcia kierowcy MG Pilot automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, nawigację, cyfrowy wirtualny kokpit z 7-calowym wyświetlaczem, kolorowy ekran dotykowy 10.25″ z funkcjami Apple CarPlay i Android Auto lusterka boczne regulowane elektrycznie oraz 6 poduszek powietrznych. Dodatkowym atutem jest gwarancja na 7 lat lub 150 tys. km. Jest to najtańsza hybryda w segmencie. 

Dla porównania Dacia Duster Hybrid Expression o mocy 140 KM kosztuje od 111 400 zł, jednak ma uboższe wyposażenie i jest gorzej wykonana. Z kolei uchodząca za ikonę hybrydy Toyota C-HR 1.8 Hybrid o mocy 140 KM w wersji Comfort startuje od 140 900 zł.

MG HS 1.5T M/T Excite – 109 900 zł

Pora na kolejną świetną okazję rodem z Chin. Najnowsze MG HS  to wyjątkowo atrakcyjnie wyceniony SUV klasy średniej mierzący 4,65 m długości, z przestronną kabiną, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń, sporym rozstawem osi (2,76 m) oraz sporym bagażnikiem (507 l). Do tego ma estetycznie wykończoną kabinę i najlepsze wyciszenie spośród wszystkich porównywalnych cenowo chińskich SUV-ów. MG jeździ też najbardziej po “europejsku” względem innych Chińczyków, pozostając przy tym komfortowe. Pod maską znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.5 rozwijającą 170 KM i 275 Nm. Zapewnia ona dobre osiągi (od 0 do 100 km/h w 9,4 s). Atutem jest też gwarancja na 7 lat lub 150 tys. km oraz bogate wyposażenie obejmujące m.in. klimatyzację, 19-calowe alufelgi, pakiet systemów bezpieczeństwa MG Pilot, kokpit z dwoma 12,3-calowymi wyświetlaczami, dostęp bezkluczykowy, Apple CarPlay i AndroidAuto, nawigację, kamerę cofania z czujnikami, elektrycznie sterowany fotel kierowcy i reflektory LED. Nie bez powodu jest to najpopularniejszy chiński samochód w Polsce.

Dla porównania Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM ze skrzynią manualną kosztuje 162 480 zł, zaś Kia Sportage M 1.6 T-GDI o mocy 160 KM kosztuje 132 900 zł, jednak jest mniejsza (4,51 m). Z drugiej strony podobnie wyposażona Dacia Bigster 1.2 TCe Expression kosztuje 107 400 zł, mierzy 4,57 m długości i ma jeszcze większy bagażnik. Jej kabina jest jednak gorzej wykończona, a jednostka ma tylko 3 cylindry i jest słabsza. MG HS wypada też lepiej od swoich czołowych rywali z Chin. Przykładowo podobny BAIC Beijing 5 kosztuje 132 800 zł, jednak ma skrzynię automatyczną i bogatsze wyposażenie (podobny HS ze skrzynią DCT to koszt w promocji 129 900 zł, jednak jest przestronniejszy i ma większy bagażnik). 

Omoda 5 1.6 T-GDI DCT Comfort – 115 500 zł

Bardzo korzystnie wypada również popularna w Polsce Omoda. Kompaktowy crossover Omoda 5 (4,37 m długości) przekonuje zgrabnym nadwoziem, ciekawym designem i estetycznie wykonaną kabiną. Początkowa partia egzemplarzy miała co prawda przeciętną jakość, jednak producent szybko zareagował i wprowadził do oferty zmodernizowany wariant z zupełnie nowym, znacznie lepiej wykonanym wnętrzem. Omoda może nie jest królem przestronności i pakowności (bagażnik liczy 360 l), jednak okazuje się całkiem zwinna w prowadzeniu, ma niezłe osiągi (od 0 do 100 km/h w 10,1 s) i w standardzie niezłą skrzynię automatyczną 7DCT. Benzynowa jednostka rozwija 147 KM i 275 Nm. Atutem jest też gwarancja na 7 lat lub 150 000 km. Samochód oferuje też bogate wyposażenie standardowe obejmujące m.in.: aktywny tempomat, monitorowanie martwego pola, asystenta pasa ruchu, asystenta ruchu poprzecznego podczas cofania, reflektory LED, kamerę cofania, 18-calowe alufelgi, klimatyzację manualną, ładowarkę indukcyjną, bezprzewodowe funkcje Apple CarPlay i AndroidAuto, elektrycznie sterowane fotele z podgrzewaniem i wentylacją, dostęp bezkluczykowy i dwa 12,3-calowe wyświetlacze. 

Dla porównania Nissan Qashqai 1.3 DIG-T mHEV o mocy 158 KM z przekładnią XTronic startuje od 152 300 zł za bazową konfigurację Acenta, w dodatku ustępuje Omodzie wyposażeniem (na plus ma jedynie dwustrefowa automatyczną klimatyzację). Z kolei Skoda Karoq 1.5 DSG Selection o mocy 150 KM kosztuje od 140 900 zł i również ustępuje chińskiemu rywalowi wyposażeniem (za wyjątkiem dwustrefowej automatycznej klimatyzacji), ma jednak przestronniejszą kabinę i większy bagażnik (521 l). 

Ranking najtańszych chińskich SUV-ów w Polsce

Poniżej uporządkowaliśmy rosnąco ceny najtańszych chińskich SUV-ów w Polsce:

  1. MG ZS Classic Excite – 79 800 zł
  2. BAIC Beijing 3 Luxury – 84 500 zł
  3. MG ZS Hybrid+ Standard – 98 900 zł
  4. MG HS 1.5T M/T Excite-  109 900 zł
  5. Omoda 5 1.6 T-GDI DCT Comfort – 115 500 zł

Oferta ChinskieSamochody.pl i przykładowa kalkulacja leasingu

Na serwisie ChinskieSamochody.pl znajdziecie kilkaset ofert samochodów chińskich marek. Wszystkie są nowe, wiele z nich dostaniecie od ręki i ze sporymi rabatami. Możecie też liczyć na atrakcyjne finansowanie w formie leasingu, wynajmu lub kredytu, minimum formalności oraz na dostawę pod dom.

Przedstawiamy przykładową kalkulację leasingu dla Omody 5 1.6 T-GDI DCT Comfort:

  • Omoda 5 cena katalogowa: 115 500 zł
  • Cena ChinskieSamochody.pl  po rabacie: 113 000 zł.
  • Czas trwania umowy leasingowej: 36 miesięcy
  • Wpłata własna 25% (28 000 zł)
  • Wartość wykupu 15% (17 000 zł)
  • Rata netto: 1610 zł

Omoda 5 2025 w leasingu – korzyści podatkowe

Ten samochód po uwzględnieniu korzyści podatkowych kosztuje Cię jedynie:

  • w przypadku użytkowania wyłącznie do celów służbowych: 92 231 zł
  • w przypadku użytkowania do celów mieszanych: 102 838 zł     

Podsumowanie

Podsumowując chińskie SUV-y okazują się być naprawdę atrakcyjnymi ofertami na tle europejskich, japońskich czy koreańskich rywali. Jednocześnie skutecznie walczą z negatywnym postrzeganiem produktów rodem z Państwa Środka. Robią to m.in. estetycznie wykończonymi i przestronnymi kabinami, bogatym wyposażeniem oraz atrakcyjnymi warunkami gwarancji. W dodatku nie zasypują nabywcy mnogością opcji w konfiguratorze i dodatkowymi “ukrytymi” kosztami związanymi z koniecznością doboru jakiegoś pakietu. Również podczas jazdy nie sprawiają wrażenia typowych budżetówek. Nic dziwnego, że ich pozycja na rynku się umacnia. 

Artykuł sponsorowany