motocentrumnet.pl

Motoryzacja i nie tylko

praca u dealera samochodowego
Samochody

Jak wygląda praca u dealera samochodowego?

Lubisz samochody, a szeroko pojęta branża motoryzacyjna to Twój konik? Jeżeli tak, to warto rozważyć pomysł, jakim jest praca w salonie samochodowym. Na przykładzie BMW widać, że praca u Dealera samochodowego może być dobrym sposobem na owocną i perspektywiczną karierę zawodową. Dlaczego? Odpowiedź znajdziesz poniżej. Oczywiście, nie damy Ci gwarancji, że praca w motoryzacji okaże się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę, możemy jednak przedstawić Ci garść użytecznych informacji. Miłej lektury!

BMW – praca w salonie samochodowym. Jak wygląda praca u Dealera samochodowego?

Jeśli interesuje Cię kariera w BMW, musisz wiedzieć, że praca w motoryzacji dzieli się na dwa ogólne obszary. Są one następujące: praca w autoryzowanym serwisie oraz w salonie dealerskim. Jeśli chodzi o pierwszy spośród wymienionych typów, to zalicza się tu między innymi mechaników oraz innych pracowników technicznych (lakiernicy, blacharze itp.). Oprócz tego trzeba jednak pamiętać, że kariera w BMW jest możliwa także dla pracowników z innych branż – idealnym miejscem jest w takiej sytuacji salon dealerski.

BMW Kariera – jakie stanowiska można zajmować w salonie samochodowym BMW?

Poniżej zostały przedstawione stanowiska pracy, jakie oferuje dealer samochodowy BMW:

  • doradca klienta – praca w salonie samochodowym wymaga przede wszystkim sprawnie funkcjonującego procesu sprzedaży. Do osiągnięcia sukcesu w tym zakresie niezbędni są wykwalifikowani, dobrze zmotywowani doradcy ds. sprzedaży samochodów. Udzielają oni informacji na temat poszczególnych pojazdów oraz akcesoriów dodatkowych i gadżetów. Cel pracy wykonywanej przez sprzedawców wydaje się być oczywisty: zachęcenie osoby odwiedzającej salon sprzedaży do zakupu pojazdu;
     
  • kierownik działu sprzedaży – BMW to miejsce, w którym oprócz stanowisk typowo operacyjnych można liczyć również na funkcje kierownicze. Wyróżniający się, osiągający bardzo dobre wyniki doradcy ds. sprzedaży mogą liczyć na awans w strukturach firmy. Oczywiście, trzeba mieć na uwadze, że posada kierownika ds. sprzedaży nie jest prostym zadaniem. Wręcz przeciwnie: stawienie czoła wyzwaniu wymaga zarówno dobrych umiejętności sprzedażowych, jak i wiedzy na temat zarządzania podległym zespołem;
     
  • BMW Product Genius – jest to stosunkowo nowa profesja. W odróżnieniu od doradcy ds. sprzedaży Product Genius nie prowadzi akcji sprzedażowej. Buduje on dobry wizerunek przedsiębiorstwa poprzez takie działania jak na przykład informowanie klientów na temat funkcjonalności oferowanych przez poszczególne modele aut. Oprócz tego Product Genius zajmuje się asystą podczas jazd testowych itp.;
     
  • technik – BMW to miejsce przeznaczone również dla osób o kompetencjach technicznych. Specjaliści w tym zakresie zajmują się między innymi czynnościami z zakresu diagnostyki stanu technicznego auta w zakresie podwozia, układu silnikowego czy wreszcie systemu elektronicznego zainstalowanego w samochodzie osobowym.

Jak widać, stanowiska w salonach dealerskich są dość zróżnicowane – można znaleźć w nich pracę zarówno dla techników, jak i osób o dobrze rozwiniętych kompetencjach miękkich. Łączy je stabilność zatrudnienia oraz możliwość rozwoju zawodowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.