Zawieszenie w samochodzie – najczęstsze awarie

0
53

Samochód to bardzo skomplikowana maszyna, składająca się z naprawdę wielu części i elementów. Przeciętny kierowca zdaje sobie sprawę, że od czasu do czasu musi wymienić olej w silniku, czy też konserwować układ hamulcowy. Niestety dość rzadko przeciętny kierowca wie, że zawieszenie w samochodzie nie tylko psuje się dość często, ale w dodatku jego nieprawidłowe działanie może mieć bardzo nieprzyjemne konsekwencje.

Jakie są objawy awarii zawieszenia w samochodzie?

Zanim przejdziemy do tego, co się w samochodowym układzie zawieszania psuje najczęściej i jak daną usterkę usunąć, najpierw warto się zastanowić, a także przyswoić wiedzę na temat tego, jakie są objawy poszczególnych awarii. Jest to niezwykle ważne, ponieważ często dochodzi do ignorowania przez kierowców nieprawidłowości pochodzących z zawieszenia, czego konsekwencją może być nawet poważny wypadek. Dlaczego tak się dzieje?

Awaria układu zawieszenia to najczęściej bardzo złe prowadzenie się auta. Nie tylko staje się ono niestabilne, lecz dodatkowo nieprzewidywalne. Zakręty pokonuje w nieprzyjemnie chaotyczny sposób, a co więcej, często wydając przy tym różnego rodzaju dźwięki. Dlatego też, jeśli z zawieszenia dochodzą stuki, piski czy też zgrzyty, czym prędzej trzeba udać się do warsztatu.

Jakie elementy zawieszenia psują się najczęściej?

Jakie jednak konkretnie elementy zawieszenia ulegają najczęściej awarii, a co najważniejsze, jakie są tego objawy? Wbrew pozorom stosunkowo łatwo jest rozpoznać awarie poszczególnych elementów układu zawieszenia.

W zdecydowanej większości tym elementem, który psuje się najszybciej, są amortyzatory. Odpowiedzialne są one za tłumienie nierówności na drodze, więc ich awaria to przede wszystkim znaczne pogorszenie się komfortu jazdy. Auto nadmiernie się kołysze, przez co jego prowadzenie się jest bardzo nieprzyjemne.
Innego rodzaju awarią jest zużycie się sworzni wahaczy. Towarzyszy temu bardzo wyraźny odgłos stukania w miejscu, gdzie taka awaria się wydarzyła. Często zdarza się, że auto może nawet w niekontrolowany sposób zmienić nieco kierunek jazdy.
Bardzo często w układzie zawieszenia dochodzi do uszkodzenia drążka kierowniczego. Tu również obecne są stuki, lecz oprócz tego auto będzie wyraźnie ściągało w jedną stronę.
Oprócz tych elementów bardzo często dochodzi do uszkodzenia łączników stabilizatora, czy też tulei wahaczy, którym także towarzyszy wyraźne stukanie. Dlatego też, jeśli tylko usłyszy się cokolwiek niepokojącego z zawieszenia, czym prędzej powinno się to sprawdzić i skontrolować stan całego układu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here