Trudno jest sobie obecnie wyobrazić kupowanie samochodu, bez wcześniejszego sprawdzenia jego powłoki lakierniczej. Jak się jednak okazuje, nie trzeba koncentrować się tylko na poszukiwaniu rdzy, czy też rys, lecz z powodzeniem można zastosować miernik poziomu lakieru, co pozwoli ustalić w dużym stopniu przeszłość danego auta. Czym konkretnie jest taki miernik i dlaczego może pomóc?
Dlaczego warto kupić miernik lakieru samochodowego?
Jak każdy doskonale wie, że w lakierze samochodowym kryją się wszystkie bolączki, zderzenia i wypadku danego samochodu. Wystarczy tylko umieć je odczytać, a pomoże w tym miernik lakieru. Nie każdy jednak wie, jak to się dzieje i na czym polega.
Lakier samochody posiada pewną grubość, która wynika z ilości zastosowanych warstw. Lakier nakładany jest na samochód przez maszynę, która ma ustawiony bardzo niewielki zakres błędu, więc grubość lakieru na każdym elemencie powinna być mniej więcej taka sama. Jeśli np. drzwi zostały powtórnie polakierowane po wypadku, miernik poziomu lakieru wskaże, że grubość powłoki lakierniczej jest zbyt duża lub mała, czym odbiegać będzie od normy.
Na co zwracać uwagę podczas kupowania miernika lakieru?
Choć powszechność stosowania mierników lakierku samochodowego jest ogromna, ponieważ urządzenie to posiada naprawdę ogromną dokładność, to jednak mało który kierowca jest w stanie powiedzieć, czym się powinno ono charakteryzować, aby działało jak najlepiej. W końcu jak łatwo się domyślić, na rynku obecna jest naprawdę duża ilość takich urządzeń.
Zdecydowanie najważniejszą sprawą podczas wybierania miernika poziomu lakieru jest określenie tego, na jakich metalach będzie on w stanie dokonać pomiaru. W przypadku tanich i słabej jakości mierników ilość materiałów, na których pomiar będzie mógł być dokonany, jest bardzo ograniczona. Dlatego też lepiej dopłacić nieco więcej i mieć model o możliwie jak najszerszych możliwościach.
Innego rodzaju bardzo ważną cechą miernika lakieru samochodowego jest to, czy będzie on posiadał czujnik na sondzie, czy też nie. Dodatkowy przewód, najczęściej około metrowy, który zakończony jest czujnikiem, jest niezwykle wygodny i daje możliwość zmierzenia grubości warstwy lakieru w nawet najbardziej trudnodostępnych miejscach. Model bez dodatkowego przewodu jest oczywiście o wiele tańszy, lecz mniejsze są również jego możliwości, a przecież nie chodzi w takich urządzeniach o to, aby oszczędzić kilkaset złotych, lecz nie stracić na zakupie samochodu wartego kilkadziesiąt, a często nawet ponad sto tysięcy złotych.